Week 11&12&13&14&15 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nicole Ruijs - WaarBenJij.nu Week 11&12&13&14&15 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nicole Ruijs - WaarBenJij.nu

Week 11&12&13&14&15

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Mei 2018 | Canada, Victoria

Zo…. Daar ben ik weer na 5 hele weken afwezigheid.
Hiervoor waren verschillende redenen die je allemaal weer kan lezen in deze blog.

Ik wil eerst starten met het beantwoorden van de vragen van mijn vorige blog.

De eerste vraag van Leny was: Hoe is het voor jongeren en jeugd om in Victoria te leven? En hebben zij ook zoveel vrijheden als in Nederland?
Het is voor jongeren en jeugd goed te leven hier in Victoria, er zijn wel verschillende dingen anders hier. Het drinken van alcohol mag pas op je 19e waardoor er bij clubs ook die leeftijd wordt gehanteerd. Hierdoor ben ik een van je jongste die toch in de clubs te vinden is maar dat vind ik juist een goed ding! Ik denk dat hierdoor de mensen die te jong zijn minder snel teveel zullen drinken, maarja die fout hebben we allemaal wel ooit gemaakt denk ik ;) Ook hebben ze voor hoever ik weet ook dezelfde vrijheden als in Nederland. Wel vind ik vaak dat mensen snel een ja krijgen en dat ze eromheen praten. Ik zeg ook wel eens dat ik iets niet hoef of wil en vaak moeten ze dan hard lachen omdat ik ‘zo eerlijk ben’. Terwijl dat voor mij gewoon duidelijkheid is.

De volgende vraag was van Marga: Hoe duur is de droge witte wijn?
Nou dat komt neer op ongeveer $ 15,- voor 1,5 liter. Dat is dus €9,94.

Maria stelde de vraag: Of Canadese jongens iets (voor mij) zijn. En of ik al een leuke gast heb gezien?
Canadese jongens kunnen zeker iets voor mij zijn, avontuurlijk, actief, houden van een drankje…. Maarja zo’n jongens zijn er ook in Nederland en die wonen iets minder ver weg  Ik heb hier ook zeker al een paar leuke jongens gezien maar zoals ik altijd zeg: kijken mag!

De laatste vraag was van Oma: Hoe is het uitgaansleven en welke tijd beginnen en eindigen ze?
Het uitgaansleven hier is wel anders als in Nederland, de muziek is niet helemaal mijn smaak(hiphop en rap vooral). Maar toch is het altijd gezellig om met vrienden wat te drinken en te dansen, dus ik denk dat het niet uitmaakt waar je bent als je maar met de goede mensen bent! Vaak gaan we rond 10 uur de stad in om ergens rustig een drankje te pakken om daarna echt naar de club te gaan. Om 2 uur sluiten alle clubs dus dan is het weer tijd om naar huis te gaan.

Zooo, dat waren de vragen van de vorige keer. Dan nu pam pam pam waarom ik zolang niks van me heb laten horen:
PAPA EN MAMA WAREN HIER!!!

Ja echt super leuk en we hebben ook echt heel erg veel leuke dingen gedaan, het wordt een mini opsomming van alles wat we gedaan hebben want als ik over alles wil vertellen ben ik morgen nog bezig.

Allereerst ben ik ze met mijn host mama op gaan pikken op het vliegveld in Victoria, dat was natuurlijk een super fijn moment en ik kon ze eindelijk weer knuffelen. Ze hadden heel veel dingetjes bij zoals kaas, chocolade, stroopwafels en wat kleine dingetjes voor mijn host family(Dankjewel voor de oude kaas tante Maria!!). Na wat te kletsen zijn ze toch maar lekker gaan slapen. De volgende dag heb ik ze meegenomen naar downtown(de stad dus) en daar zijn we lekker toeristisch wat dingen wezen bekijken. Ook de volgende dag zijn we naar downtown geweest en hebben we nog wat leuke dingen gezien zoals Amerika en een mooie plek aan het water. Toen werd het tijd om de parken hier in de buurt te gaan verkennen en zijn we naar Sooke en East Sooke geweest om daar te wandelen en te genieten van het uitzicht. Na deze redelijk rustige dag zijn we de volgende dag naar Goldstream geweest en dat was echt een goede uitdaging, we hebben Mount Finlayson bekommen(lees 30 minuten berg op lopen en 30 minuten rotsklimmen) en dat was echt een spannen en leuk ding om te doen. Hierna zijn we nog naar het goudspoor gelopen en hebben we daar nog een van de vele fotoshoots gehouden. Deze avond waren we ook nog uiteten geweest met een vriendin(Jocelynne). Toen zijn we op een 3 daagse trip geweest naar tofino met op de heenweg heel wat speciale dingen om te zien: Little Qualicum Falls, het totempalen dorp en de mega bomen bij Cathedral grove. In Tofino was het genieten en zijn we op orka tour geweest(een humpback en een grijze walvis gezien, zie filmpjes), lekker uit eten geweest en ik heb (geprobeerd) te surfen. Na deze leuke dagen werd het weer tijd om terug te gaan naar Victoria. Hier had ik een family festival dat gehouden werd bij PISE en daar zijn pap en mam ook naar toe geweest en die hebben nog lekker genoten in de zon. Toen op zondag zijn we weer op pad gegaan naar de ferry die ons naar Vancouver heeft gebracht. Ook hier hebben we weer enorm veel toeristische dingen gezien en hebben we vooral schik gehad om vanalles en nog wat(das ook een mooie puzzel!). We hebben lekker op zijn nederlands door stanley park gefietst, zijn naar het voetbalstadion geweest, hebben de stad vanuit de uitkijktoren bij dag en nacht gezien, zijn weer lekker wat wezen eten en hebben vooral veel Starbucks gedronken. Na deze twee dagen hadden we een tripje naar Whistler met de auto. Daar aangekomen hebben we natuurlijk foto’s gemaakt bij de olympische ringen en zij we wezen ziplinen. Het grappigste moment van de gehele drie weken was wel daar…. Papa die werd op een punt niet helemaal binnen gehaald en die rolde terug naar het midden van de kabel, hierdoor moest de knappe jongeman(die was echt heel knap!!!) pap dus in het midden gaan halen wat een leuk filmpje van mama opleverde. Ook hebben we hier bij toeval een beer gezien(papa zag hem twee keer maar wij stonden toen nog op een ander platform helaas). Na deze trip gingen we weer terug naar Vancouver om daar nog een paar laatste dagen te genieten. Deze dagen hebben we ook nog dingen in en net buiten de stad gezien en zijn we nog naar het Olympisch schaatsstadion geweest, wel gek dat dat nu helemaal anders in ingericht maar toch vet om te zien! En helaas komt aan al het leuke weer een einde maar het moment was toch daar om weer terug te gaan naar Victoria voor de laatste dag. Nadat we lekker wat gegeten hebben bij mijn host family zijn we nog wat gaan kletsen en lekker gaan slapen. In de ochtend vroeg eruit en naar het vliegveld…. Het was wel gek om weer gedag te zeggen maar aan de andere kant is het nog maar een maand. Dus vooral nog genieten en ervaringen opdoen hier!
Pap en mam, super bedankt dat jullie er waren en ik heb echt van alles genoten! Ik hou van jullie

Dat waren dus de afgelopen 3 weken in een notendop en ik zal een aantal foto’s toevoegen. Het werkt vaak net niet zoals ik wil dus de foto’s zullen beperkt zijn. Verder ben ik momenteel heel erg druk voor mijn scriptie en probeer ik ook nog wat dingen te doen voor mijn eind demo voor school. Hier zouden ook jullie mij een klein beetje mee kunnen helpen door mij en mijn mede studenten een klein bedrag van €1,50 te sponsoren. Het is een bijdrage aan onze demo die wij op gaan voeren in juli, dit is onderdeel van ons afstuderen en hiervoor moeten wij een bedrag bij elkaar halen. Jullie zouden mij hier enorm mee helpen omdat het in Canada wat lastiger is om het op te halen. Het kan via de volgende link: https://tikkie.me/pay/t8o5m0cgu5sqm9hcl06s

Lieve groetjes en kusjes weer vanuit Canada en tot (redelijk) snel weer!!

  • 17 Mei 2018 - 20:52

    Leny Gabriels:

    Nicole , zo te lezen heb je het heel fijn gehad met je Pappie en Mammie , ik wens je heel veel succes met je scriptie en al wat je daar nog wil doen , geniet ervan en tot over een paar weken in Holland , knuffel

  • 18 Mei 2018 - 04:47

    Jelle Versteeg:

    Heey Nicole,

    Super leuk om al die blogs van je te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt !! Klinkt misschien clichee maar geniet er nog ff van !!

    Groetjes,
    Jelle

  • 18 Mei 2018 - 11:21

    Hans:

    Hey Nicole leuk om je verslag te lezen. Geniet verder en tot snel.

  • 18 Mei 2018 - 13:31

    JopieO:

    Hallo Nicole, we zien dat je leuke avonturen meemaakt daar in het verre Canada. Geniet nog met volle teugen van de laatste weken en we zien je graag terug in het Nederlandse. Groeten van ons
    Enne.........ook wij missen jou

  • 18 Mei 2018 - 13:31

    JopieO :

    Een beetje

  • 19 Mei 2018 - 10:03

    Mamsie:

    IT WAS AMAZING :)

    sank joe

    xxx

  • 19 Mei 2018 - 21:14

    Josien En Arnold Verbueken :

    Hoi Nicole
    Heel mooi om jou blog mee te kunnen lezen je hebt al veel gezien en gedaan.Nou het zal wel ontzettend fijn geweest zijn dat jullie pap en mam er geweest zijn .Het afscheid zal niet mee gevallen zijn,maar jij bent een bikkel dat je dit zo kunt dat maandje hou jij ook nog wel vol.Wij wensen je nog een fijne tijd daar in Canada.Vele groetjes Arnold en Josien

  • 25 Mei 2018 - 11:56

    Liesbeth:

    Hey Nicole, wat fijn om te lezen wat je allemaal meemaakt daar in het verre Canada. Ja heel tof dat jullie allemaal zo genoten hebben van het bezoek van jullie pap en mam! Bijzonder lijkt me. En dan nu nog een maand en weer afscheid nemen van nieuwe vrienden en je host familie. Met veel mooie levenservaringen zien we je weer terug...nog veel succes en natuurlijk veel plezier! Dikke knuffel van ons allemaal, liefs Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Canada

Buitenlandse stage in Victoria, Canada

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2018

Bijna weer terug...

15 Mei 2018

Week 11&12&13&14&15

10 April 2018

Week 9&10

27 Maart 2018

Week 7&8

14 Maart 2018

Week 5&6
Nicole

Afstuderen in Victoria, Canada. Voor 4,5 maand op avontuur met heel veel dingen te beleven en ontdekken. Het is allemaal te volgen op mijn profiel! Groetjess, Nicole

Actief sinds 14 Feb. 2018
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 6066

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 15 Juni 2018

Canada

Landen bezocht: