Week 9&10 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nicole Ruijs - WaarBenJij.nu Week 9&10 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nicole Ruijs - WaarBenJij.nu

Week 9&10

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 April 2018 | Canada, Victoria

Zoals ik al zei: time flies when your having fun…

Halverwege zijn we alweer, eergisteren(zondag) was dag 68, ook had ik er nog 68 te gaan. Ik ben al weer meer dan twee maanden hier en ik blijf alles fantastisch vinden. Wat ik nu wel heel erg leuk vind is dat ik ook echt wat closer ben met vrienden en dus ook vaker wat anders doe op mijn vrijdag of zaterdag avond dan netflixen ;)

Eerst nog even over de rest van de weken, ik had vrijdag afgesproken met Jocelynne om gezellig wat te gaan doen. We zijn naar het winkelcentrum gegaan en hebben wat geshopt. Uiteindelijk na 10 verschillende winkels kwamen we een hele leuke jas tegen en die hebben we dan ook allebei gekocht(zo kunnen we altijd matchen als we hier zijn en aan elkaar denken als we hem aanhebben als ik weer weg ben). Wat een schik hebben we gehad!

Zaterdag was het dan zover mijn eerste ijshockeywedstrijd die ik zou gaan zien, ‘s ochtends vroeg opgestaan om optijd bij de ferry naar Vancouver te zijn. Op de ferry heb ik vooral genoten van het uitzicht en de koffie die ik toch wel nodig had. Toen we in Vancouver aankwamen realiseerde Lexie en Gena zich dat we dus wel moesten haasten omdat het al behoorlijk aan de tijd was. Ongeveer een uurtje later stonden we bij het ijshockeystadion van de Canucks en kon de chalk talk beginnen. In een van de kleedkamers in de catacomben hadden we 1,5 uur de tijd met een van de managers van de sales afdeling bij de Canucks, zijn verhaal was super tof om te horen en het was ook leerzaam. Hierna werden we naar boven gebracht om wat te eten en ons plekje te zoeken. Ik keek mijn ogen uit en wat een sfeer hangt er in zon stadion, WAUW. Tijdens de wedstrijd heb ik echt genoten en was het super vet als de Canucks scoorde. Na deze prachtige ervaring hebben Lexie en Gena me terug gebracht naar het treinstation want ik ging alweer terug om op tijd terug te zijn. Nadat het oh zo leuke openbare vervoer mij 5 minuten extra tijd gunde in de bus miste ik de ferry van 5 uur, hierdoor had ik plots nog 2 uur te vullen tot de volgende ferry. Ik ben terug gegaan naar het winkelcentrum wat 5 minuutjes van de ferry af ligt om dan daar maar een beetje rond te kijken. Na wat rondgesnuffeld te hebben ben ik nu trotse eigenaar van een paar nieuwe schoenen. Eenmaal terug thuis heeft een vriendin me opgepikt en zijn we snel naar het feest van Josh gegaan. Dit was echt prachtig. We hebben enorm veel schik gehad en ik vond het een heel goed idee om in de kroeg te gaan facetimen met thuis wat best leuke beelden opleverde, hun aan het paasontbijt en ik aan het bier. Na deze prachtige avond had ik ook even nodig om weer bij te komen en dat mondde uit in een zondag netflixen.

Verder is het hier doordeweeks veel lesgeven, veel proberen aan school te doen en sporten natuurlijk. Toch vind ik het wel lekker om goed te blijven sporten en ik merk ook dat ik daar altijd enorm veel plezier bij heb. Als je toch ergens anders bent dan voelt sporten gewoon als even aan alles ontsnappen, soms zijn dingen wat lastiger als je hier zit en dan is dat een goede uitlaatklep.

Dan weer het weekend waar natuurlijk het meeste gebeurd om over te vertellen. Vrijdag ben ik met Jocelynne een super leuke film gaan kijken met lekker eten en wijn. Gewoon een avondje relaxen was leuk om te doen en ook hebben we fijn gepraat. Na deze sleepover zijn we zaterdag wezen sporten om daarna nog samen aan school te werken. Verder heb ik het weekend niet heel veel speciaals gedaan maar vooral even lekker niks gedaan. Toch was het zondag wel een beetje een speciale dag…

Dag 68, en dat betekende dan ook dat ik precies op de helft van mijn tijd hier ben! Aan de ene kant vloog het voorbij maar aan de andere kant stond de tijd soms ook even stil. Zo weet ik ook niet of ik blij moet zijn dat ik al op de helft ben of teleurgesteld, het avontuur kan niet lang genoeg duren maar toch kijk ik wel al uit om iedereen thuis weer te zien. Om dan maar even kort terug te blikken ik weet nog heel goed dat ik wakker werd en wist dat ik voor 4,5 maand weg zou gaan. Papa en mama brachten mij weg en in de auto genoot ik nog van ieder moment samen. Na ingecheckt te hebben en een drankje was het moment daar, een knuffel, een kus en een traan. Als ik daaraan terug denk kan ik niet wachten om ze weer te zien en een dikke knuffel en kus te geven.

Om mijn stukje van deze twee weken af te sluiten heb ik een vraag voor jullie:

Wat zouden jullie graag willen horen/zien/weten van mijn avontuur hier in Canada?

Groetjes en kusjes,
Nicole

  • 11 April 2018 - 09:34

    Leny:

    Hoi Nicole, Super dat wat je schrijft allemaal mee mag maken en wat fijn dat je je vrienden steeds beter gaat leren kennen en steeds meer je maatjes worden , zoals ik begrijp uit je verslag hadden jullie een soort VIP behandeling bij het ijshockey, geweldig . Het is ook fijn te horen dat je het naar je zin hebt en de tijd vliegt !! Wat mijn vraag is hoe is het daar voor de jongeren en jeugd om te leven ? Hebben ze ook zoveel vrijheden als hier in Nederland ? Nicole nog 68 mooie dagen daar in Canada (Victoria) en tot horens . Dikke knuffel Leny

  • 11 April 2018 - 12:55

    Mammie:

    Hejjjj Cocootje, ons sNicollekuh,

    jaja meissie, alweer op de helft van je grote avontuur, blijf vooral genieten van alles om je heen.
    zoals je zei: Wat bijzonder dat het allemaal kan en dat IK dat mee mag maken!!!
    later in het bejaardenhuis heb je het er nog over ;)

    en ja dat je ons mist dat is natuurlijk helemaal te begrijpen , zulke leuke lieve aardige ouders :)))))

    enne.....wij missen jou ook hoor:
    geen rondslingerende spullen - geen quinoa salade - minder was helaas - een opgeruimde kamer - bordje minder koken - muziek puur NL haha - enz. enz ;)

    en ja ik zou wel iets willen weten: Hoe duur is daar de droge witte wijn met ijs?

    zo ik heb je weer een hart onder de riem gestoken met mijn 'warme woorden'denk ik ;)

    hihi, nou poepie, je weet 't he !!!!!!!
    hele dikke xxxxxxxxx mamsie

  • 11 April 2018 - 14:01

    Maria:

    Hey Nicole!
    Wat goed van je dat je verslagen blijft sturen, lijkt het of we er een beetje bij zijn hihi.
    Fijn dat je geniet, dat je zoveel mee mag maken, vrienden maakt en ook nog zoveel leert.
    Je hebt al van alles mee gemaakt, geleerd, gezien, gehoord, geproefd en daarom zou ik wel eens willen weten of de Canadese jongens iets (voor jou) zijn. Al een leuke gast gezien?
    Dikke xxxx en knuffels Maria

  • 11 April 2018 - 14:36

    Oma:

    Hoy Nicolle
    Wat een belevenis zeg, om jaloers op tezijn!! de eerste 68 dagen zijn volgens mij
    om gevlogen, dat is de helft van zo'n mooie" tijd,blijf er lekker van genieten!
    en grijp je kansen!! eer je het weet,ben je weer in Nuland!daar is het ook goed, maar wel heel iets anders!!
    de vraag" hoe is daar:het uitgaans leven: bv:hoe laat of hoe vroeg"beginnen ze,en eindige ze?
    Nicolle: bedankt voor zo"n mooi verslag,dikke kus!!Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Canada

Buitenlandse stage in Victoria, Canada

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2018

Bijna weer terug...

15 Mei 2018

Week 11&12&13&14&15

10 April 2018

Week 9&10

27 Maart 2018

Week 7&8

14 Maart 2018

Week 5&6
Nicole

Afstuderen in Victoria, Canada. Voor 4,5 maand op avontuur met heel veel dingen te beleven en ontdekken. Het is allemaal te volgen op mijn profiel! Groetjess, Nicole

Actief sinds 14 Feb. 2018
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 15 Juni 2018

Canada

Landen bezocht: