Week 7&8 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nicole Ruijs - WaarBenJij.nu Week 7&8 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nicole Ruijs - WaarBenJij.nu

Week 7&8

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Maart 2018 | Canada, Victoria

13 - 27 maart

Soms staat de tijd even stil, en soms vliegt de tijd en moet je naar je foto's en agenda gaan om te bedenken wat je eigenlijk gedaan hebt...

Het begon met een nieuwe opdracht voor school, na wat gepraat te hebben blijkt toch dat motivatie hier geen probleem is dus gingen mijn docent en ik op zoek naar een nieuwe opdracht. Dit zal een ontwikkelopdracht zijn waar physical literacy het middelpunt zal zijn, physical literacy is heel kort gezegd alle basisbewegingen die kinderen aanleren(gooien,vangen,balanceren,trappen,enz.) Ik ben enorm enthousiast en hoop jullie hierover binnenkort wat te laten zien. Toch was dit even schakelen omdat het betekend dat de deadlines wat anders zullen zijn dan gedacht.

Met toeval had ik een aantal dagen ervoor besloten weer een dagje te gaan skien en dit kwam dus heel relaxed uit om mijn gedachten lekker te verzetten. Donderdag weer vroeg uit de veren dus en met de bus naar mount washington. Ik denk dat maar een woord deze dag kon beschrijven en dat was: PERFECT. De pistes en liften waren rustig(lees bijna niemand daar), in de ochtend was het -6 en waren de pistes goed hard, in de middag kwam het zonnetje door(zie bijgevoegde foto's) en waren de pistes wat zachter. Al met al ben was dit met toeval een super fijne dag voor mezelf en kon ik doen wat ik het liefste doe zonder me zorgen te maken.

In het weekend was het St. Patricksday en dat is hier dus wel een dingetje wat ze echt vieren, kroegen zijn vroeg vol en een heleboel groen. In de middag heb ik een knus plekje opgezocht in de starbucks en heb ik de livestream van Be-Quick gezien. Helaas werd de wedstrijd verloren maar ik heb echt genoten van het korfbal en mijn nieuwsgierige buurman die zich afvroeg wat ik aan het doen was. In de avond had ik afgesproken met wat vriendinnen en met onze mooie groene haarbanden gingen we de stad in. Ik moet zeggen dat het drinktempo hier lager ligt dan ik gewend ben als ik normaal opstap ga maar of je er minder last van hebt in de ochtend.... Ik zal een geheimpje verklappen, het voelt hetzelfde en dat is niet heel fijn ;) Gelukkig kon ik de gehele zondag doorbrengen op de bank en dat was dan ook goed gelukt.

Na deze enorm nodige 'niksdoendag' begon spring break, maar geen spring break voor mij hoor... ik had 2 weken kampen van 9-4. De eerste week vloog zoals eerder genoemd voorbij, we hebben een heleboel spellen gedaan, ik heb gedeals met schreeuwende en huilende kinderen, mijn tijd besteed aan blackjack in de pauzes(heel verantwoord) en iedere dag starbucks gehad(was zeer nodig). Het was een intense week maar ik heb genoten en weer veel geleerd. Zo was het eigenlijk hetzelfde voor week 2. Verder wat heel leuk was is dat Heather en ik dus spontaan besloten een pedicure te gaan doen en ik bijna uit de stoel viel van het lachen omdat ik dus niet tegen dat gefriemel aan mn voeten kan. Naderhand ben ik met haar voor mn eerste sushi gegaan hier in Canada en dat was heerlijk!! Ook ben ik met Josh en Ben chicken wings gaan eten(is hier ook een dingetje werd me verteld) en waar ik dacht dat we met z'n 3en waren eindigde ik aan een tafel met nog 2 andere heren die ik nieteens kende. Al met al was het veel mannenpraat, nieuwe ranzige engelse woorden en vooral heel gezellig.

De zondag tussen de 2 kampen in ben ik naar Goldstream Provincial Park geweest, dit is een enorm prachtig gebied waar verschillende dingen te zien zijn, het goudspoor wat er nogsteeds ligt wat een boel mooie plaatjes opleverd en ook een aantal leuke hike mogelijkheden. Ik wist niet precies waar alles was maar ik wilde beginnen bij de waterval en het spoor en proberen naar de andere kant van het park te komen, na 2 uur wandelen zonder ook maar een iemand tegen gekomen te zijn kwam ik aan de andere kant uit en heb ik heerlijk wat gedronken en ben ik terug naar huis gegaan. Ik was redelijk moe en het wandelen was ook vrij pittig maar echt het was super mooi!!(zeker een aanrader). De dag eindigde voor mij met een gezellige bbq bij 'ons thuis' met verschillende ijshockey vrienden van Tyson en Kathy, dit was ook super leuk en we hebben weer hard gelachen om een boel dingen.

Voor dit weekend staat er ook al veel gepland: vrijdag leuke dingen doen met Jocelynne(wat weten we nog niet), zaterdag naar Vancouver om een ijshockeywedstrijd te gaan kijken, zaterdag avond aansluiten bij de 24 uurs party van Josh(hij werd 24 dus vandaar) deze gaat door tot minimaal zondag ochtend 5 uur, en om zondag heel fris aan het paasontbijt te zitten met mijn host family, om dan maandag waarschijnlijk weer te gaan skien met twee collega's.

Het waren twee volle weken maar toch een boel leuke dingen weer gedaan, ik hoop dat ik jullie weer bijgepraat heb!

Wat nog ik nog al laatste kwijt wil *wordt sentimenteel* :
Wanneer je aan de andere kant van de wereld zit realiseer je je maar al te goed wat je allemaal hebt thuis: familie, vrienden, je sporten, school, je werk en alles wat heel normaal lijkt. Hier is het echt prachtig maar al die kleine dingen die zo normaal lijken heb je toch niet of zijn net wat anders. Geniet van alles wat je doet en hebt, niet altijd alles lijkt even speciaal maar wanneer je het niet meer hebt mis je het echt!!(wijze levensles van Nicole)

Ik hoop dat de foto's weer een extra inkijkje geven en tot over 2 weekjes weer!!

Kusjes Nicole
PS. Als iemand Nulandia voetbalplaatjes heeft en ze niet gebruikt ik heb in Nederland een hele lieve moeder die een boek probeert vol te krijgen voor mij, hulp is altijd welkom ;) #gomama


  • 30 Maart 2018 - 09:10

    #gomama#:

    Lieve schrijvert#coco#nicole

    Dat met die plaatjes gaat helemaal goed komen. Krijg veel hulp van onze ‘plak vrienden’ en andere vriendelijke Nulandianen haha.

    En wat een leuk gezellig liefdevol verslag heb je geschreven. Je moet toch eens gaan nadenken om misschien wel ‘schrijvert’ te gaan worden

  • 30 Maart 2018 - 12:15

    Leny Gabriels:

    Lieve Nicole,

    Wat kun je toch mooi schrijven en zo recht uit je HART, en ja misschien moet je inderdaad schrijver worden ??? Nicole zo te horen gaat het je goed af daar in het Canadese en geniet je met volle teugen. Jij mist ons en wij missen jou, en zijn (ik) ben heel nieuwsgierig naar jou verhalen als je weer thuis in Nederland bent tot later dikke knuffel.

    Leny

  • 30 Maart 2018 - 12:47

    #gomama#deel 2:

    Daar ben ik weer, blijkbaar is een stukje van mijn eerste reactie niet helemaal goed doorgekomen :)

    maar dan hier deel 2 haha

    ....wat een leuk gezellig liefdevol verslag heb je geschreven. Je moet toch eens gaan nadenken om misschien wel ‘schrijvert’ te gaan worden.
    Je foto's spreken voor zich maar het zal in het echt nog veel mooier zijn.
    Geniet er van zoveel als je kunt, je bent alweer bijna op de helft en zoals je zelf al zegt:
    "Time flies when you're having fun" ...... Jes jes i spiek ok un bietje inglisch ;)

    Met je studie is het ook allemaal een beetje duidelijker dus ik zou zeggen gaan met die banaan!!

    Colleke een dikke kus en knuffel xxx

    Enjoy xxx

  • 31 Maart 2018 - 08:34

    Sjeezo:

    Als je terug moet kijken in je agenda en foto’s om alles nog eens de Revu te laten passeren zijn je dagen goed gevuld en beleef je het leven daar met volle teugen! Tis maar dat je ons soms dan toc ff mist anders kwam je niet meer terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Canada

Buitenlandse stage in Victoria, Canada

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2018

Bijna weer terug...

15 Mei 2018

Week 11&12&13&14&15

10 April 2018

Week 9&10

27 Maart 2018

Week 7&8

14 Maart 2018

Week 5&6
Nicole

Afstuderen in Victoria, Canada. Voor 4,5 maand op avontuur met heel veel dingen te beleven en ontdekken. Het is allemaal te volgen op mijn profiel! Groetjess, Nicole

Actief sinds 14 Feb. 2018
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6069

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 15 Juni 2018

Canada

Landen bezocht: